Πως να χάσετε έναν wedding planner σε 10 ημέρες
Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα με δύσκολες συμπεριφορές πελατών που εάν συνδυαστούν όλες στο ίδιο άτομο, θα “έδιωχναν” τον wedding planner (ή οποιονδήποτε άλλο επαγγελματία γάμου). Θα πρέπει να ξεκινήσω λέγοντας ότι η εταιρία Plan It Perfect είναι ευγνώμον για κάθε επαγγελματία που έχει προσλάβει για να διεξάγει event τα τελευταία χρόνια και γενικά σεβόμαστε και αγαπάμε τους πελάτες μας! Μέχρι στιγμής, κανείς δεν έχει μαζεμένα όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και αυτή η λίστα είναι καθαρά για διασκέδαση σας.
Όταν δεν είστε πρόθυμοι να πάρετε αποφάσεις
Ας μην κάνουμε το λάθος να χαλαρώνουμε χωρίς να νοιαζόμαστε! Οι χαλαρές νύφες και γαμπροί είναι υπέροχοι με πολλούς τρόπους, αλλά όσοι δεν επιθυμούν να πάρουν αποφάσεις επειδή απλά δεν τους νοιάζει ή επειδή έχουν ακανόνιστες ιδέες καθιστούν ολόκληρη τη διαδικασία υλοποίησής τους αισθητά πιο δύσκολη. Ένας καλός wedding planner μπορεί να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τους διχασμούς και να αποφασίσετε τι είναι καλύτερο για εσάς. Δεν μπορείτε να κατασταλάξετε σε ένα συνδυασμό χρωμάτων; Αφήστε τον αρμόδιο να το κάνει για εσάς σχεδιάζοντας μερικά εμπνευσμένα mood board και να δείτε τι σας ταιριάζει. Αντιμετωπίζετε προβλήματα με την επιλογή ενός DJ ή μιας μπάντας; Ο wedding planner σας μπορεί να δώσει μια πραγματική εικόνα για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του καθενός, καθώς και για το πώς αυτά ταιριάζουν στις προτιμήσεις σας.
Μόλις έχετε όλες τις πληροφορίες μπροστά σας, πάρτε την απόφασή σας και επιμείνετε σε αυτήν. Μη σκέφτεστε υπερβολικά τα πράγματα και μην έχετε δεύτερες σκέψεις για τις επιλογές σας. Όταν τις βρείτε, σταματήστε να εξετάζετε άλλες επιλογές. Κάθε άλλο mood board, νυφικό, μπάντα, caterer, venue και ανθοπωλείο είναι εκτός τραπεζιού μόλις κατασταλάξετε στα σωστά άτομα που θα γίνουν η ομάδα του γάμου σας.
Όταν δεν είστε ειλικρινείς με τους προμηθευτές σας
Εάν οι προμηθευτές σας δεν γνωρίζουν με τι έχουν να κάνουν πραγματικά και τι ακριβώς επιθυμείτε, δεν μπορούν να σας βοηθήσουν αποτελεσματικά.
Δεν έχετε πάρει τελική απόφαση για τον προυπολογισμό σας; Αυτό δεν βοηθά την ομάδα σας να ανταποκριθεί ώστε να βελτιώσει τυχόν οικονομικές δυσκολίες που μπορεί να έχετε.
Είστε δυσαρεστημένοι με τον τρόπο που γίνεται κάτι; Μην αισθάνεστε άσχημα να εκφραστείτε στον εκάστοτε επαγγελματία. Ίσως να μην είστε απόλυτα ικανοποιημένοι με τον τρόπο που ένα πιάτο ετοιμάστηκε ή παρουσιάστηκε σε σχέση με τις γεύσεις και τα γούστα σας; Ενημερώστε τον caterer σας! Ο σεφ είναι πρόθυμος να τροποποιήσει το πιάτο για εσάς. Εαν νομίζετε ότι τα μαλλιά σας είναι πολύ ανέμελα στην πρόβα με τον στιλίστα ή το eyeliner σας είναι πολύ βαρύ και έντονο, ενημέρωσέ τους! Διαφορετικά, δεν θα γίνει ούτε την ημέρα του γάμου σας.
Όταν δεν εμπιστεύεστε την ομάδα σας
Αν προσλάβετε επαγγελματίες για τους οποίους έχετε προειδοποιηθεί να μην το κάνετε, μπορεί να επιμένουν να πάρετε αποφάσεις που είναι εκτός προϋπολογισμού. Αυτό είναι λόγος που μπορεί να κάνει το planning και την ίδια την εκδήλωση πολύ πιο δύσκολη. Ένας wedding planner σας βοηθά να αποφύγετε τέτοιου είδους ζητήματα. Κάποτε, ένας πελάτης δεν άκουγε τις συμβουλές μου και σκέφτηκα, “Γιατί με προσέλαβε;” Και μάντεψε τι έγινε… κατέληξε να είναι ο ίδιος το πρόβλημα στο τέλος. Ήταν απογοητευμένοι με τον επαγγελματία που τους προειδοποίησα να μην συνεργαστούν. Ήταν αναστατωμένοι για το υπέρογκο ποσό που ξεπέρασε το budget τους, επειδή ξόδεψαν χρήματα από μια κακή ενημέρωση του συγκεκριμένο προμηθευτή. Δεν είχαν αρκετό χρόνο για χορό επειδή ζήτησαν από κάποιους καλεσμένους τελευταία στιγμή να βγάλουν λόγο, ενώ το δείπνο είχε ήδη τελειώσει. Ακούστε τον wedding planner σας! Οι ευχαριστημένοι πελάτες ξέρουν για τι πράγμα μιλάμε.
Όταν έχετε μη ρεαλιστικές προσδοκίες
…για το τι μπορεί να γίνει μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή εντός ενός συγκεκριμένου προϋπολογισμού
Το Pinterest μπορεί να είναι το όπλο της ύπαρξης ενός wedding planner. Είναι υπέροχο εργαλείο για έμπνευση, αλλά είναι απαίσιο όταν μια ιδέα που είδες, δεν μπορείς να ξέρεις πόσο καιρό χρειάζεται να υλοποιηθεί ή πόσο θα κοστίσει. Εάν χρησιμοποιείτε τον ίδιο χώρο για την τελετή και τη δεξίωση, ίσως να μην έχετε την άνεση του χρόνου να μετατρέψετε το χώρο υποδοχής σε κάτι φαντασμαγορικό όπως δείχνει η εικόνα στο pinterest… εκτός αν είστε σύμφωνοι με το να πάρουν οι καλεσμένοι σας τρεις ώρες κοκτέιλ, μέχρι να ολοκληρωθεί το set up που ονειρευτήκατε. Εάν το αγαπημένο σας λουλούδι είναι η ορχιδέα, αλλά έχετε έναν προϋπολογισμό 3k για λουλούδια σε έναν γάμο 200 ατόμων, πιθανότατα θα πρέπει να αποχαιρετήσετε την ιδέα ή να μειώσετε κατά πολύ αυτά τα τροπικά λουλούδια. Μερικές φορές οι προσδοκίες είναι μεγάλες επειδή δεν γνωρίζετε. Μην συγχίζεστε όταν ο wedding planner σας είναι ευθής και λέει ότι κάτι δεν μπορεί να γίνει εκτός αν έχει εναλλακτική να δώσει.
Όταν απαιτείτε συναντήσεις το σαββατοκύριακο ή αργά το βράδυ τις καθημερινές
Φυσικά, αυτό είναι κάτι που μπορεί να συμβεί περιστασιακά. Πολλοί άνθρωποι δεν έχουν τη δυνατότητα να συναντηθούν κατά τις ώρες εργασίας τους. Αλλά σεβαστείτε τα άτομα με τα οποία συνεργάζεστε. Αγαπάμε τις δουλειές μας, αλλά δεν θέλουμε να τις κάνουμε συνεχώς. Μου έχουν ζητηθεί από πελάτες συναντήσεις και τηλεφωνικές κλήσεις στις 11μμ τις καθημερινές ή 2μμ το Σάββατο σε περίοδο αιχμής κάποιου γάμου. Οχι ευχαριστώ. Θα κάνουμε πάντα ό, τι μπορούμε για να επικοινωνήσουμε και σε δύσκολες ώρες, αλλά εκτιμούμε όταν η ίδια ευελιξία προσφέρεται από τους πελάτες μας. Μπορεί η επόμενη συνάντηση να είναι μια κλήση Zoom στο μεσημεριανό σας διάλειμμα; Μάλλον μπορεί. Ας το κάνουμε αυτό.
Όταν επικοινωνείτε με τους προμηθευτές σας μέσω SMS ή Messenger
Η επικοινωνία που σκορπίζεται σε πολλά μέσα είναι καταστροφή! Υπάρχουν δύο κύριοι λόγοι. Πρώτον, πρέπει να μπορώ να βρω αυτή την αλληλογραφία αργότερα. Εάν οι συνομιλίες μας είναι σε πολλές πλατφόρμες, ίσως να μην μπορώ να βρω εύκολα π.χ. ποιο τραγούδι θέλετε για τον χορό Πατέρα-Κόρης. Μην με κάνετε να σκάψω σε κείμενα, Facebook Messenger και email για να βρω την απάντηση. Δεύτερον, τα κείμενα και τα άμεσα μηνύματα είναι εκτός ραντάρ μου αφού τα διαβάσω. Τα email, ωστόσο, περιμένουν άνετα να τα διαβάσω και να τα επεξεργαστώ στα εισερχόμενά μου όταν επιστρέψω στο γραφείο μου και είμαι αφοσιωμένη στη δουλειά. Βρείτε έναν και καλό τρόπο επικοινωνίας με τους προμηθευτές σας και μείνετε σε αυτό. Εάν οι προμηθευτές σας δεν καθορίζουν εκ των προτέρων πως επιθυμείτε να επικοινωνείτε, είναι σωστό να τους ρωτήσετε πριν αρχίσετε να συνεργάζεστε.
Όταν δεν διαβάζετε αυτά που σας στέλνουν οι προμηθευτές σας
Αυτό πρέπει να είναι από τα πιο σημαντικά. Εάν σας στείλουμε κάτι, η ανάγνωση του είναι προς όφελος της εκδήλωσής σας. Δρομολόγια, κατόψεις, ειδοποιήσεις πληρωμής, όροι συμβολαίου κ.λπ. Το ίδιο ισχύει και για την αλληλογραφία μεταξύ προμηθευτών. Ως wedding planner, είναι καθήκον μου να κοινοποιήσω το πρόγραμμα για την ημέρα της εκδήλωσης σε όλους τους προμηθευτές. Είναι τόσο ενοχλητικό όταν βρισκόμαστε στην πιο απασχολημένη στιγμή της ημέρας της διοργάνωσης του γάμου και ένας προμηθευτής μου κάνει μια ερώτηση που είχε ήδη απαντηθεί ξεκάθαρα στο πρόγραμμα που του έχω στείλει. Το χειρότερο είναι όταν ρωτούν τον ΠΕΛΑΤΗ κάτι που έχω ήδη βάλει στο πρόγραμμα που έπρεπε να έχουν διαβάσει. Τώρα ο πελάτης μου πιστεύει ότι δεν έκανα σωστά τη δουλειά μου. Το ελάχιστο που μπορώ να πω είναι ότι υπάρχουν συστήματα και κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται και ένα επίπεδο λογοδοσίας που πρέπει να υπάρχει προς τους πελάτες μας. Για να βεβαιωθούμε ότι είμαστε όλοι στην ίδια σελίδα… όλοι πρέπει να διαβάσουμε την ίδια σελίδα.